Montessori Inspiratsioonikonverentsi ettekanded

60.00

Kategooriad: , Sildid: , ,

Kirjeldus

Sul on võimalus saada osa Montessori Inspiratsioonikonverentsi pealava 9 ettekandest:

  1. Timo Nadolny ettekanne: “Montessori Principles in 12-18 Environment. Creating the Montessori Farm School in Strausberg” (pikkus 55 min)
  2. Ruth Maria Roosi-Ott ettekanne teemal: “Armastus kolme apelsini vastu. Igapäevaelu harjutused rühmaruumis” (pikkus 1 h 3 min)
  3. Tiina Suominen ettekanne teemal: “Development of Independence in Children Aged 0-3” (pikkus 54 min)
  4. Kristi Chapuis ettekanne: “Miks me Montessori koolis lastele nii palju lugusid räägime?” (pikkus 52 min)
  5. Liina Kersna ettekanne teemal: “Kas Montessori haridus toetab laste eneseregulatsiooni arengut?” (pikkus 25 min)
  6. Bo Mynett ettekanne teemal:”The Difference between the 0-6 and 6-12 year old child” (pikkus 1 h 15 min)
  7. Kristi Chapuis ettekanne teemal: “Kuidas aitab Montessori ajalookäsitlus lapsel mõista tema rolli siin maailmas ja näha solidaarsust kui edasiviivat jõudu?” (pikkus 58 min)
  8. Kadre Saare ettekanne teemal: “Õppija iseseisvuse kasvatamine Montessori klassiruumis” (pikkus 1 h 2 min)
  9. Kati Aus ja Grete Arro vestlus teemal “Kuidas kujunevad õppimist toetavad õpetajad?” (pikkus 38 min)

Pärast ostu edukat sooritamist saadetakse videote lingid ja paroolid e-mailile.

1. Timo Nadolny – Montessori Principles in 12-18 Environment. Creating the Montessori Farm School in Strausberg

Ettekandes jagab Timo oma laiapõhjalist kogemust Jugendschule Strausbergi talukooli loomisest, tuues foto- ja videomaterjali kaudu inspireerivaid ja praktilisi näiteid Montessori põhimõtete rakendamisest kolmandas kooliastmes. Timo soov on sütitada ja julgustada, anda nõu ning aidata kaasa Montessori pedagoogika levikule Eestis.

Timo Nadolny on Montessori Campus Berlin-Köpenicki kooli peamaja ja ka selle alla kuuluva Jugendschule Strausbergi ehk nn talukooli direktor. Timo on olnud ajaloo- ja religiooniõpetaja, lisaks on tal seiklus- ja kogemuspedagoogi väljaõpe. Timo on läbinud Saksa Montessori Seltsi 6–12 juhendajakoolituse ning 2023. aastal lõpetanud AMI 12–18 juhendajakoolituse Rootsis.

Ettekanne on inglise keeles.

2. Ruth Maria Roosi-Ott –  Igapäevaelu harjutused Montessori rühmaruumis: kas ja kuidas, kellele ja miks

“Armastus kolme apelsini vastu” 

Igapäevaelu harjutused Montessori rühmaruumis: kas ja kuidas, kellele ja miks.

Montessori lasteaias teevad lapsed nn igapäevaelu harjutusi, mis loovad silla kodu ja rühma vahel, kuid mille eesmärgid ulatuvad argiste oskuste omandamisest palju sügavamale. Loengu käigus räägib Ruth Maria, kuidas igapäevaelu aineala Montessori rühmas omale koha leidis ning miks sellele tänini nii suurt rõhku pannakse. Kuulajad õpivad neid lihtsaid tegevusi nägema uuest vaatenurgast ning saavad ettekujutuse, kellele ja miks neid vaja on ning kas ja kuidas neid läbi viia.

Ruth Maria Roosi-Ott on AMI 3-6 diplomiga Montessori juhendaja Pangapealse lasteaias, Eesti Montessori Instituudi asutaja ning Montessori-alaste raamatute tõlkija. Konverentsil saab kuulata tema loengut igapäevaelu harjutuste olulisusest Montessori lasteaias ning osaleda geograafia õppevahendeid tutvustavas töötoas. 

3. Tiina Suominen – Development of Independence in Children Aged 0-3

Ettekandes avab Tiina lapse emotsionaalse, intellektuaalse ja funktsionaalse iseseisvuse tähtsust ja nende toetamist. Ettekandes on juttu iseseisvumise etappidest nagu sünd, tahke toidu söömine, liikumine, riietumine, potitreening, keele areng. Iga teema juures toob Tiina välja, miks on need etapid olulised, milline roll on täiskasvanul ja kuidas last iseseisvumisel toetada.

Tiina Suominen (Soome) on Montessori juhendaja ja koolitaja. Ta on õppinud AMI 0-3 ja 3-6 vanuseastme juhendajakoolitustel ning on AMI 0-3 vanuseastme koolitaja. Tiinal on lastega (vanuses 0-6) töötamise kogemust üle 20 aasta ja ta juhib omaenda Montessori kooli “Mammolina” Helsingis.

Ettekanne on inglise keeles.

4. Kristi Chapuis – Miks me Montessori koolis lastele nii palju lugusid räägime?

Inimene on lugude armastaja ja looja. Lood aitavad meil asjadele ja sündmustele tähendust leida. 6.-12. aastase lapse loomulikult elav kujutlusvõime ja vajadus mõista maailma on suurepärane pinnas lugude kaudu õppimiseks. Lugusid on mitmeid erinevaid tüüpe ja neid kasutame regulaarselt ja kordamööda olenedes teemast, mida soovime parasjagu lahata.

Kristi Chapuis on Montessori juhendaja vanuseastmetes 3-6 ja 6-12. Ta on Šveitsi Montessori kooli “Centre les Explorateurs” asutaja ja juht ning austava vanemluse koolitaja. Kristi on töötanud Montessori koolides Inglismaal, Iirimaal ja Šveitsis.

5. Liina Kersna – Kas Montessori pedagoogika toetab laste eneseregulatsiooni arengut?

Liina Kersna, TÜ haridusteaduste doktorant, endine haridus- ja teadusminister

Endine haridus- ja teadusminister, tänane Riigikogu liige uurib oma doktoritöös muuhulgas ka Montessori pedagoogikat hiljuti tööd alustanud Montessori Kooli põhjal. Ta on vaadelnud õpperühma koolinädalat ning teinud juhendajatega intervjuusid. Liina uurimistöö eesmärk on leida õpetajatele häid tööriistu, kuidas toetada õpilaste eneseregulatsiooni arengut. Konverentsil räägib Liina, mida me teame teadusuuringutest Montessori pedagoogika mõjust õppijale, mis on eneseregulatsioon ning kuidas Montessori pedagoogika selle arengut toetab.  

6. Bo Mynett – The Difference between the 0-6 and 6-12 year old child

Maria Montessori uuris inimese loomupärast arengut. Ta pani tähele, et kuue aasta kandis laps muutub ning jõuab uude arengujärku. See ei juhtu üleöö, kuid aegamööda võib märgata lapses füüsilisi, psühholoogilisi, emotsionaalseid ja intellektuaalseid muutusi. 

Loengus annab Bo ülevaate Maria Montessori kirjeldatud neljast arengujärgust ning seejärel keskendub I ja II arengujärgu lapse erinevustele.

Bo Mynett on läbinud AMI 6–12 juhendajakoolituse Itaalias Bergamos ning AMI 3–6 juhendajakoolituse USAs Bostonis. Pärast aastaid töötamist klassi- ja rühmaruumides USAs ja Hollandis õppis ta Bergamos Baiba Krumins Grazzini käe all AMI 6–12 koolitajaks. 2022/23 õppeaastal pidas ta Hollandi esimese AMI 6–12 juhendajakoolituse ning praegu teeb ta sama Tansaanias. Vabal ajal veedab ta aega oma perega ning käib ratsutamas.

Ettekanne on inglise keeles.

7. Kristi Chapuis – Kuidas aitab Montessori ajalookäsitlus lapsel mõista tema rolli siin maailmas ja näha solidaarsust kui edasiviivat jõudu?

Montessori ajalootundides on kangelasteks pigem lihtinimesed kui kuulsad sõjapealikud ja suurte impeeriumide valitsejad. Meie lood keskenduvad sellele, kuidas iga inimene oma vajadusi ja unistusi täites ajalugu loob. Samuti tõdevad lapsed, et põlvest põlve teadmiste ja oskuste edasi kandmine peegeldab meie solidaarsust üksteisele.

Kristi Chapuis on Montessori juhendaja vanuseastmetes 3-6 ja 6-12. Ta on Šveitsi Montessori kooli “Centre les Explorateurs” asutaja ja juht ning austava vanemluse koolitaja. Kristi on töötanud Montessori koolides Inglismaal, Iirimaal ja Šveitsis.

8. Kadre Saar – Õppija iseseisvuse kasvatamine Montessori klassiruumis

Montessori pedagoogika teeb eriliseks õppija iseseisev õppeviis – lapsed saavad ruumis vabalt ringi liikuda ja ise oma võimetele vastavaid õpivalikuid teha. Piilume üheskoos sisse, mil moel see võimalik on. Kuidas Montessori kooli igapäevaelu ülesehitatud on? Mil moel käib uute teadmiste omandamine? Kuidas toetame harjutamist ning uute oskuste kinnistamist? Milline on koolipäev lapse vaatest? Aga kuidas juhendaja oma tööd planeerib?

Kadre Saar lõpetas 2023. aastal Tartu Ülikooli Haridusinnovatsiooni eriala ning tegi magistritöö teemal, kuidas Montessori juhendajad õppijate eneseregulatsiooni toetavad. Tema ettekandes on näiteid nii lõputööst kui ka igapäevasest praktikast Montessori koolis.

Kadre on läbinud AMI 6-12 juhendajakoolituse Bergamos ning alates 2022. a sügisest töötab juhendajana Montessori Koolis Tallinnas.

9. Grete Arro, Kati Aus – Kuidas kujunevad õppimist toetavad õpetajad?

Ettekandes arutlevad hariduspsühholoogid Grete Arro ja Kati Aus, millist mõju avaldab õpetaja lapse arengule ja kuidas toetada lapsekeskset haridust. Kuidas peaks õpetajaharidus muutuma ning mis peaks hariduses laiemalt muutuma.

Ettekanded on salvestatud Montessori Inspiratsioonikonverentsil, mis toimus 10.-11. mail 2024 PROTO Avastustehases.

Lisainfo

Keel

,